Στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου θα πραγματοποιηθεί η παράσταση Άλκηστη του Ευριπίδη, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, την Παρασκευή 1 Ιουλίου και το Σάββατο 2 Ιουλίου. Την σκηνοθεσία υπογράφει ο Γιόχαν Σίμονς.
Η γυναικεία συζυγική αφοσίωση μέσα από τα μάτια του Ευριπίδη
Ένα έργο μεταξύ τραγωδίας και κωμωδίας. Μια γυναίκα θυσιάζει τη ζωή της για να σώσει τη ζωή του ετοιμοθάνατου άντρα της. Θρήνοι, διαπραγματεύσεις, διαφωνίες. Ποιός δεν φοβάται να πεθάνει, ποιός δικαιούται περισσότερο να ζήσει. Εντέλει, ο Ηρακλής κατεβαίνει στον Άδη για να φέρει πίσω την Άλκηστη, μόνο που τώρα η ηρωίδα είναι μια ξένη για την οικογένειά της.
Ο Ολλανδός σκηνοθέτης μαγεύτηκε από το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου
Η μετάκληση στην Επίδαυρο του ιδρυτή του διάσημου Theater Hollandia (1985) και από τους πρωτεργάτες της ευρωπαϊκής θεατρικής πρωτοπορίας, Ολλανδού Γιόχαν Σίμονς είναι γεγονός διεθνούς εμβέλειας. Ο ίδιος δηλώνει ενθουσιασμένος που θα βρεθεί στην Επίδαυρο με την «Άλκηστη» του Ευριπίδη. «Σε αυτό το πελώριο θέατρο που μοιάζει με αγκαλιά» όπως λέει. Ο Ολλανδός σκηνοθέτης επισκέφθηκε πρώτη φορά το Φεστιβάλ το 2002 με τις Βάκχες του Ευριπίδη και επανήλθε το 2009 με το Καζιμίρ και Καρολίνα του Χόρβατ σε συν-σκηνοθεσία με τον συνεργάτη του Paul Koek. Είναι γνωστός για τη μουσική προσέγγισή του στα κείμενα και την εντυπωσιακά μινιμαλιστική αισθητική του. Στο νέο αυτό έργο επιχειρεί μια σύγχρονη μεταγραφή της Άλκηστης με όχημα τη μουσική της ομώνυμης όπερας του Γκλουκ, τοποθετώντας τέσσερις τραγουδιστές και ένα εκκλησιαστικό όργανο στη θέση του Χορού.
Η μεγάλη επαγγελματική πορεία του Γιόχαν Σίμονς
Γεννημένος το 1946 στην Ολλανδία, με σπουδές χορού στην Ακαδημία του Ρότερνταμ και υποκριτικής στη Θεατρική Ακαδημία του Μάαστριχτ, ο Γιόχαν Σίμονς είναι εκ των ιδρυτών του εμβληματικού Theater Hollandia μαζί με τον μουσικό Πωλ Κουκ. Από την ίδρυσή του το 1985, το Theater Hollandia ρίχνει βάρος στη μουσική διάσταση του λόγου και στοχεύοντας στη μουσικότητα της παράστασης.
Η συστηματική ενασχόληση του Hollandia με την αρχαία τραγωδία από το 1989, και αφότου δούλεψε πάνω στον Προμηθέα, έχει δώσει σημαντικές σκηνικές προτάσεις, όπου η μουσική συνδυάζεται με τον χορό, την εικαστική έκφραση και την περφόρμανς.
Το 2001 ο Σίμονς έγινε καλλιτεχνικός διευθυντής του θεατρικού οργανισμού ZT/Hollandia και το 2005 ανέλαβε το βελγικό Publiekstheater, το οποίο μετονόμασε σε NTGent, δίνοντας νέα καλλιτεχνικά ερεθίσματα και σκηνοθετώντας μεταξύ άλλων κλασικά έργα του Αισχύλου και του Μπέκετ και σενάρια των Κριστόφ Κισλόφσκι και Μπίλλι Γουάιλντερ.
Το 2009 ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Γάνδης. Από το 2010 έως το 2015 ο Σίμονς ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του βραβευμένου επί των ημερών του Münchner Kammerspiele. Το 2014 έλαβε το γερμανικό θεατρικό βραβείο Der Faust για την παράσταση «Ο θάνατος του Νταντόν». Την ίδια χρονιά τιμήθηκε επίσης με το θεατρικό βραβείο του Βερολίνου, αλλά και με το Prinz Bernhard Kulturfonds Preis, το σημαντικότερο καλλιτεχνικό βραβείο των Κάτω Χωρών, για τη συνολική προσφορά του στο θέατρο εντός και εκτός συνόρων.
Από το 2015 έως το 2017 ο Σίμονς ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής της Ruhrtriennale και επέστρεψε στο NTGent ως καλλιτεχνικός σύμβουλος, ενώ από τη σεζόν 2018/2019 έχει αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Schauspielhaus Bochum.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Johan Simons
Σκηνικά: Johannes Schütz
Κοστούμια: Greta Goiris
Δραματουργία: Susanne Winnacker
Συμπαραγωγή: Schauspielhaus Bochum – Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Παίζουν
Anne Rietmeijer, Steven Scharf, Elsie de Brauw, Pierre Bokma, Stefan Hunstein, Victor IJdens